BVC

Ja men tjena! Det blir inte mycket bloggande när man är småbarnsförälder, jag som trodde att jag skulle blogga nästan varje dag under mammaledigheten :P Men men, håll till godo. När jag väl skriver så blir det oftast flera inlägg i följd.

Idag var det dags för 5-månaderskontroll och vaccination för lilla loppan. Såklart blev hon ledsen när hon fick sprutorna men var relativt lättröstad. Jag helammar fortfarande och det räcker till för hon växer så det knakar.

Vikt 8200 g
Längd 70 cm
Huvudomfång 43.2 cm

Efter BVC och en slurk mjölk åkte vi till gymmet, det blev ett bröst och axelpass. Mina mag- och benmuskler fick sitt på TRX-passet i tisdags...

Förra gången Isabella fick vaccin blev hon inte så påverkad, bara lite trött. Men idag har hon varit jättetrött, haft lite över 38 i feber och har velat vara nära nära <3 Man ska ju inte ge febernedsättande hej vilt och eftersom hon inte haft över 38.5 och inte varit så påverkad av just febern så har hon inte fått något. Får se hur natten går. Hon började hosta lite natten som var och gör det lite nu med när hon sover så jag undrar om hon börjar bli sjuk. Hoppas det bara är lite hosta som går över.

Nu sover hon i sin säng i princip varje natt. Hon brukar vakna runt 1-2 för att äta och efter det lägger jag henne i spjälsängen igen men när hon vaknar på tidig morgon för att amma så får hon ligga kvar hos mig.

Nu rullar hon från rygg till mage utan problem, pratar som en tok och är oftast glad. Hon börjar bli stor min lilla tjej.

























Kommentarer
sundarii

Vackra Isabella! ♥
Visst hinner man inte så mkt?! Men äsch, teknik är bara skit ändå när man har barn : )

2014-06-06 @ 00:13:34
Rebecka

Så sant så sant!

2014-06-06 @ 21:59:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0