Föräldraansvar

Jag kan för mitt liv inte förstå mig på föräldrar som ger dina bebisar/små barn godis, läsk!? Varför gör man det???

"Men barnet ser ju att vi äter det och vill med ha." Bullshit! Små barn somnar relativt tidigt, kan man inte vänta till barnet somnat innan man halar fram godiset?

"Men barnet ser ju andra barn som äter godis, då är det ju synd om det om inte det också får." Små barn som aldrig ätit godis vet inte vad det är. Och sen när ska så små få bestämma?

Jag kan fortsätta i en evighet men jag förskonar er från det. Som förälder har man ett ansvar, det är så mycket socker och skit i godis och läsk så vill man verkligen att de ska starta sitt liv med det? Forskning visar att barn som introduceras för socker och onyttig mat i ett tidigt skede har en ökad risk för att bli överviktiga i vuxen ålder.
Samma sak med gravida som ser graviditeten som en ursäkt till att äta onyttigt - hallå det är vad din lilla bebis i magen byggs upp av!!!

Sen kommer vi till barnmat på burk... Amen tjena vad jobbigt det är att skala och koka lite potatis, palsternacka, morot. Göra ärtpure', majspure' osv. Jag kan tänka mig att köpa färdig barnmat om vi inte är hemma men jag skulle aldrig servera det till Isabella flera gånger i veckan.

Skönt att få ur mig detta ;)


Kommentarer
sundarii

Heja heja! Mera mera!

2014-06-06 @ 00:12:16
Rebecka

Haha, kul att någon håller med mig ;)

2014-06-06 @ 21:57:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0