Hej mitt vinterland tralalala

Är det bara jag som tycker att det är såå mysigt med en massa snö? Tycker det är så kul att vi kan få lite vinter för en gång skull, om inte annat så är det superkul för barnen. Själv så åkte jag pulka med Ullis, William och Kim härom dagen och det var jättekul. Jag tycker att det är så kul att leka =0)
Jag ska erkänna att jag inte är så förtjust i vintern men det är bara för att det oftast är grått, blött och kallt och inte ett dugg mysigt. Men när det är vinter på riktigt så stormtrivs jag.

Johan ringde mig vid elva och frågade om jag ville äta lunch med honom och självklart ville jag det! Vi åkte in till stan och åt på Sol och Ris, det var smaskens. Jag åt sesamräkor med wookade grönsaker och cashewnötter.

Efter lunchen åkte vi ut till stugan för att kolla läget. Som tur var hade bonden inte lagt en snövall i första grindöppningen som han brukar göra... Allt såg bra ut. Det var 1 grad inne i stugan - varmt va?! Vi ska åka ut på tisdag så det blir att åka ut på måndag för att sätta på lite värme så vi inte fryser ihjäl när vi kommer.

Nu ska jag läsa igenom mina omvårdnadspapper sen ska jag sussa.

Natti natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0