Lucia

Idag är det Lucia!
Jag, Isolde, Ullis, William och Michelle packade in oss i bilen och åkte för att lussa för mormor. Väl framme bytte vi om i trapphuset och tände ljusen. Sen skred vi in så fint i hennes rum och sjöng med våra vackra stämmor (hrm) för allt vad vi var värda =0)
Uppskattat var det i alla fall - en tår rann ner för hennes kind samtidigt som hennes ögon lyste och hon klappade händerna i takt. Min älskade mormor ♥

Jag saknar de fina kvällarna vi hade tillsammans då du bjöd på kräftor som jag tycker så mycket om. Och sen spelade vi yatzy och alfapet bara för att du visste hur mycket jag tyckte om det. När det var dags att sova kröp jag ner bland lakanen som luktade så gott.
Jag blir så ledsen när jag vet att jag aldrig kommer få uppleva det igen. Min mormor har försvunnit från mig sen länge, nu sitter det en gammal dam i en rullstol som ibland inte vet vem jag är. Vi pratade om snön idag om hur vackert det var sen helt plötsligt pratar hon om att hon skulle vilja ställa upp dem där på fönsterbrädan och ge alla en skruvmejsel.... Hon hade helt plötsligt kommit in på renovering. Och de som jobbar på hennes hem är hennes anställda, hon brukar slå i telefonkatalogen och ge dem nummer som de ska ringa. Hon tror att hon är tillbaka på sitt kontorsjobb...

Fina fina mormor - vad jag saknar dig!



Kommentarer
sundarii

Ålderdomen varierar så kraftigt från person till person.. Inte undra på att folk knappt vågar bli gamla pga rädsla av demens, senilitet, rynkor (fan, var nära skriva runkor)gråa hårstrån och osv. Det bästa man kan ge en gammal människa är att visa sin uppskattning, precis som ni gjorde med lucian, hon kanske inte minns er men ni gjorde en bra sak för er mormor. :)

2009-12-14 @ 17:34:06
Kecka

Ja, visst är det så. Jobbigt bara att hon själv har orsakat sin demens...

2009-12-14 @ 18:39:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0