Bärplockning

Idag har jag plockar alla mogna smultron som fanns i trädgårdslandet, det blev en hel del och imorgon ska jag troligtvis göra en paj av dem. När jag var klar med smultronen kom mamma och Isolde förbi, de hjälpte mig att plocka ner alla krusbär. Jag tyckte att det var ganska mycket krusbär på busken men jag trodde ju aldrig att det skulle vara 10 liter!!!





När vi hade plockat av alla krusbär säger mamma att det är bara sätta igång och rensa då. Vadå rensa???? Åh fy, inte nog med att man ska plocka dem - man måste rensa dem också....










Kommentarer
sundarii

VAD FAN, har du KRUSBÄR!!!! Fyyyy så gooooooooooooooott!

2009-07-12 @ 22:33:42
Kecka

Ja, det är mumsigt! Du hade gärna fått ta en del, tror inte jag behöver tio liter ;0)

2009-07-12 @ 22:42:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0