Ledig

Jahopp, idag är jag ledig. Har jobbat sen i fredags och det har varit massor att göra så det är riktigt skönt att få vara hemma och slappa och inte ha några måsten över sig. Jag har kommit fram till att det inte går några bra program på tv så här dags på dagen, jo ett föresten - Sjukhuset. Tittade på det förut och nu är jag ännu mer sugen på att få börja plugga så jag kan jobba med det jag vill.
   Har alltid varit lite sugen på att bli amulanssjukvårdare och nu blev jag ännu mer sugen när jag såg programmet. Funderar på om jag ska ta det som inriktning när jag pluggar och sen när jag jobbat med det ett tag så kan jag läsa vidare till barnmorska. Hm, ja det är mycket att fundera på. Men det är lite otäckt eftersom man får se och vara med om mycket hemska grejer och måste ta snabba beslut som kan rädda en människa. Det blir nog lättare sen när man pluggar och får läsa och testa på olika grejer, så vi får se hur framtiden kommer te sig.

Spännande!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0