Trött i kroppen

Igår meckade Johan lite med en gammal moppe som mamma fått av Benny för länge sen. Den har stått ute i deras lada och har inte gått att få igång, men Johan som är duktig på att fixa med allt som har en motor lyckades få igång den igår. Det såg rätt skoj ut när han åkte runt på den i haden - moppen syntes ju knappt!!! Sen kom Johan på den briljanta idén att jag kunde ta moppen till Vikingstad och sedan ta pendeln till jobbet. Så så fick det bli.
   Idag har jag städat 16 rum och bäddat rent i typ 15 sängar.. Jobbigt värre, så nu är jag helt slut. Men imorgon är jag ledig så då ska jag ta sovmorgon, jippie!
   Moppen vibrerar en aning om man säger så, detta gör att man efter en stund måste släppa ut lite gaser =0) Det verkar som om de lockas fram av vibrationerna. Hehe, när jag åkte hem förut var jag tvungen att gå på dass....
   Nu håller Johan på å duschar i våran fina dusch som han har byggt med hjälp av tre vattenkokare, en 25-liters dunk och en pump. Det är tur att man har en så händig kille så man kan ta en härlig dusch även ute i stugan. När han är klar så ska jag duscha sen ska vi gå ner till mamma och pappa och ta ett par öl och prata lite strunt - en fin avslutning på fredagen.
   Imorgon ska vi åka och fira Kim, han fyllde egentligen igår men vi flyttade fram firandet eftersom det var begravning. Sandra berättade att Kim hade sagt att han kunde hålla farfar i handen på begravningen eftersom han skulle va ledsen och att vi kunde fira honom någon annan dag. Gulligt eller hur?!

Nu är det min tur att duscha!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0