Midsommar

Det firade vi på landet, i mammas och pappas stuga.
   På morgonen kom Ullis ut till vår stuga för att hämta mig, följde jag med henne till sjukan med Michelle för att göra rutinprover. De vägde, klämde och kände på tösen och sen tog de även lite blod från henne =0(  Hon var jätteduktig, sa inte ett knyst när doktorn satte en kanyl i handen på henne! Hon blev arg efter att kanylen var borta för att doktorn klämde på handen för att förhindra att det började blöda efteråt, lilla knasbollen då.
    Vi försökte hinna med ett hörseltest också men det missade vi tyvärr så Ullis får åka och göra det nästa vecka istället.
   När jag kom tillbaka till stugan gick jag över till mamma och pappa för att hjälpa till att göra iordning inför firandet.

Jag och Issa fixar midsommarstången medans Leo tittade på och övervakade vårt arbete.
Issa tyckte det var lite snuskigt att midsommarstången symboliserar ett manligt könsorgan =0)


Johan och Frans satte sin prägel på stången...


Dagen fortsatte med god mat, tipspromenad och dans runt stången, på kvällen blev det lite dricka och bra musik.
   När klockan började närma sig halv ett var jag så trött så det var dags att styra stegen mot vår stuga och nanna kudden.
   Vaknade runt klockan tio och då gick vi till mamma och pappa och åt en smarrig frukost. Efter det gick vi tillbaka till stugan, jag var jätteduktig och storstädade hela stugan och Johan sov.....
 
Skruffa sov gott i sin fina vagn


Nu sitter jag nyduschad och insmörjd med brun utan sol eftersom jag typ inte har en tillstymelse till pigment, grrrrr! Men men, det är ju tur att man kan göra något åt saken i alla fall.
   Imorgon bär det av till Göteborg!!!! Då ska jag och Mia gå på Liseberg och grabbarna ska gå på ACDC konserten. Så nu ska jag nog gå och packa ner allt som jag ska ha med mig och sen sova så jag är pigg imorgonbitti.

Hoppas att solen skiner imorgon!!!



Kommentarer
sundarii

Är det Issa som är bakgrunden där i rött hår? Vilken härlig nyans i håret!



Ha det så kul i Göteborg!

2009-06-21 @ 07:03:08
Kecka

Japp, det är Issa. Inte helt och hållet hennes egna hårfärg, det är lite toning i det. Kram

2009-06-22 @ 21:09:43
sundarii

Fuuuuuuuuuuuuusk :)Men det var sött ändå :)

2009-06-23 @ 23:21:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0