Jag vill inte!

Usch och fy, jag måste plugga idag och jag har verkligen ingen lust alls! Jag kommer på mig själv hela tiden med att göra saker som jag egentligen inte behöver bara för att komma undan. Jag har fixat med min farm på FarmVille, läst i dassboken på toa, pratat i 1½ timme med Ullis i telefon, pratat med mamma i 20 min i telefon, gosat med katterna, kollat på tradera, varit inne på blocket, läst Sandras blogg och nu sitter jag här och skriver i min blogg.... Va f*n! Allt detta hade jag ju kunnat göra nu om jag hade varit duktig och pluggat som jag skulle.

Blir så trött på mig själv ibland...


Kommentarer
Kecka

Jahopp! Nu ringde Helena och sa att hon skulle komma till Linköping och gå på stan och ville ha sällskap. Man kan ju inte svika sin syster så självklart följer jag med - för hennes skull.....

2009-11-20 @ 13:46:01
sundarii

Men lilla gullet, det är så tråkigt att plugga och man finner massa ursäkter för skjuta upp pluggande. Men bestäm dig för en dag, tex på onsdagar är det din dag då du ska råplugga, stäng av tele och tv och tvinga dig att plugga - och det kommer då gå bra. Jag gjorde så när jag gick på komvux, på måndagar och tisdagar så pluggade jag hemma. Och det funkade tydligen då jag gick ut med toppen betyg med VG ;)

2009-11-21 @ 18:40:13
Haje

Men stumpan då!!! Men jag känner till hur det kan vara. Kan ibland glo på diskbänken en hel förmiddag utan att ta tag i disken. Släktfel??

2009-11-22 @ 17:07:04
Kecka

Hm, ja jag försöker bestämma dagar att plugga. Men jag har kommit på att det går bättre om jag tex cyklar till biblioteket och pluggar där istället.

Jaa du mamma vi kan va lite busiga ibland =0)

2009-11-22 @ 20:14:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0