Det börjar arta sig

Jaa, det är så kul för nu känns det som skolan har börjat på riktigt. Nu har vi börjat ha föreläsningar som faktiskt handlar om sjuksköterskeyrket och idag fick jag prova ut arbetskläder =0) Men det är mycket som mitt lilla huvud ska ta in... Men det är kul och sånt som jag är intresserad av så det gör inget! Imorgon är det öppet hus på Clinicum så då ska jag dit och kolla på den nya dockan som skolan har köpt - den kan ha olika andningsfrekvenser, puls, prata, hosta och röra sig. Så lärarna kan ställa in att dockan t.ex. ska få problem med hjärtat och att den efter en halvtimme ska få hjärtstillestånd. Sedan kan de studera oss och se hur vi sköter oss. Och så finns det en avancerad kamera i taket som spelar in allt vi gör och så ser rummet ut som en riktig sjukhussal. Visst är det fränt!!!

Något som inte är lika fränt är att jag ska vaccineras mot svininfluensan och Hepatit A och B.... Jag hatar att få sprutor! Är livrädd för dem när det gäller mig själv men inte när det kommer att ge andra som tur är. Om jag har räknat rätt så kommer jag få fem sprutor - MAMMA HJÄLP! Undra om man får ta med mamma som stöd =0)

"Att vara eller inte vara - det är frågan"



Kommentarer
sundarii

Och snart kan du slippa hyra sjuksköterskekläderna till rollspelet, det räcker ju med att ta med sig jobbet hem till sängen ^^



Fan så coolt med det där dockan! Jag är verkligen glad för din skull :)

2009-10-27 @ 19:50:55
sundarii

Och förresten, så söt Gunilla var i Corren (gårdagens) så ag klippte ut det och tog med det hem :) Gunilla ska minsann få smyckas bland sidorna i min urklippsalbum :D



Hälsa Gunilla massa från mig och hälsa henne GRATTIS på födelsedagen (imorrn asså)



Puss på pannan

2009-10-27 @ 19:52:30
Kecka

Jag ska hälsa henne från dig!



Puss puss

2009-10-27 @ 20:42:45
heidi

Syster Rebecka!

Passar dig galant..

Puss <3

2009-10-28 @ 14:12:30
Helena

Hej gumman, så fin du blev hihi fast du ska nog ha en sådan klänning som jag hade det skulle sitta perfekt på dig :o) Och det där med sprutorna går ju snabbt över så det ska nog gå bra. Många kramar stora syster

2009-10-28 @ 21:43:56
Kecka

Heidi: Japp det är bara att du kommer till mig om du blir sjuk så ska jag ta hand om dig ;0)



Nena: Haha, ja den klänningen såg verkligen skön ut men vi har inga sånna =0)



Massor med pussar!

2009-10-28 @ 22:48:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0