Helgen

I fredags var jag hos svärföräldrarna och åt god mat, det blev den sista grillningen för säsongen - älgkött. Det var riktigt mumsigt. Jag är ju tokig i grillad mat men det är inte Johan så det blir inte att vi äter det så ofta. Så när det väl står grillat på menyn njuter jag i fulla drag.
I går hände det inte så mycket på dagen, Johan var och jobbade och jag var hemma och tog det lugnt, jaa jag städade lite så lite nytta gjorde jag allt. På kvällen åkte vi in till stan och åt på kebab-baren - mums! Sen gick vi och köpte lite godis eftersom vi skulle gå på bio och se Flickan som lekte med elden. Den var jättebra, men jag måste nog säga att Män som hatar kvinnor är bättre. Men som sagt bra filmer båda två!
Denna dag har jag försökt att ägna åt plugget men det blir lätt att jag svävar iväg och gör andra saker som lockar lite mer.... Jag har pratat med Ullis på msn, testade att starta ett videosamtal men det gick inget vidare - Ullis såg mig men jag såg inte henne. Och jag är inte så tekniskt lagd så jag kunde inte klura ut vad som var fel. Men jag ringde Johan som är i garaget och mekar med pappas bil och han sa att han ska ta sig en titt på det när han kommer hem.
Snart är det dags att laga lite mat, det blir viltpanna med fläskfile och hemmagjord klyftpotatis. Det blir nog smaskens.
Nu ska jag sortera lite tvätt och sätta igång en maskin - ångrar mig inte för en sekund att vi köpte en tvättmaskin och en tumlare när vi flyttade hit!

Trevlig söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0