Kallt, seg, väntan, varmt

Imorse var det riktigt kallt när jag klev utanför dörren, i alla fall om man jämför med igår. Tycker det är jobbigt när värmen och vädret skiftar så mycket från dag till dag, man har ju inte en aning om hur man ska klä sig när man går upp. Man skulle ha en röst som började prata när man öpnnar garderobsdörren: Idag är det molningt och kallt - ta ett par jeans och en skön tröja. Idag är det toppenväder - kjol eller klänning rekomenderas OBS glöm inte solglasögonen!
Särskillt jobbigt är det eftersom jag cyklar till plugget, så om det är kallt när man hoppar cykeln på så kan man ändå vara genomsvett när man kommer fram. Som sagt idag var det kallt på morgonen men jätteskönt när jag skulle hem.

I förmiddags hade jag möte med min basgrupp. Vi diskuterade all information som vi fått fram om fetma hos barn och skrev ner det. Så nu är det klart. Sen skrev vi upp regler som vi ska ha inom gruppen. Så nästa gång ska vi ta upp en nytt scenario och diskutera det och ta reda på fakta.

När mötet var slut fixade jag mitt LiU-kort som jag måste ha för att komma in i en del lokaler, åka Campusbuss och komma in på studentkrogar. Efter en väntan på över tjugo minuter var det min tur - kan säga att det är inte så där jättelätt att smila upp sig för en kamera när det står tjugo pers och glor på en... Ser väl typ ut som en fånge som rymt från Hinseberg men det får la duga.

Hemfärden blev allt annat än sval - jag kan verkligen inte cykla sakta! Ligger det någon framför så måste jag om, ligger det någon bakom så trampar jag på som tusan för att inte riskera att den drar om mig. Är det tomt på folk så har jag tävling med mig själv - kom igen nu, trampa på som fasen i 200 meter till så är jag hemma snabbare, eller föresten nu när jag klarade det kan jag lika gärna trampa på tills jag korsar skuggan från lycktstolpen där borta...

Så nu sitter jag här lagom mör i kropp och huvud, ska surfa runt lite sen blir det en dusch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0