Ge mig sommarlov nu!!!!

Blääää vad jag är trött på att plugga hela tiden! Längtar så till sommaren. Även att jag troligtvis kommer jobba nästan hela sommaren så gör det inget bara jag får ta en paus från studierna. Har snart pluggat tre år i rad och har två kvar.... Men men, tiden går fort säger ju alla envist till mig, suck.

Idag har jag haft självstudier som det så fint heter. Säger man att man är ledig när någon lärare hör blir man genast tillrättavisad. Fattar inte varför de ska vara på oss hela tiden, räcker det inte med den stress som vi redan känner? Vi fattar väl att vi inte är lediga men har man inget schemalagt är det lätt att man kallar det för ledigt även om man vet att man har att göra hela dagen. SÅ var bara tvungen att få det ur mig.

Vid nio i förmiddags hoppade jag på cykeln och trampade iväg för att ta campusbussen till Norrkan. Jag och Sofia hade bestämt att ses för att öva medicinsk teknik på Clinicum. Vi övade på att sätta PVK, blodtransfusion, kateter och sond. Tror det var allt, Sofia glömde jag något???
På fredag har vi också självstudier så då blir det mer träning. Tentan är på tisdag nästa vecka.

Efter skolan tog kag en sväng förbi mamma och pappa. Helena var där och hon var barnvakt till Michelle och William, de små sötnosarna. Det blev lite fika och prat - mycket trevligt! En stund innan jag skulle hem kom Ullis så jag hann växla några ord med henne med. Det var bara Frans som fattades annars hann jag träffa hela familjen på samma dag och det är ju inte varje dag som det händer.

Johan fixade maten idag och det blev spagetti och köttfärssås - mycket gott men starkt! Ingen mat för Helena det ;)

Leffan var förbi och la in bilderna, som han tog på min födelsedagsfest, på min dator =0)

Under kvällen har jag varvat tv-tittande med att skriva om depression.

Nu måste jag nog gå och borsta gaddarna så hjärnan får vila ut sig till basgruppen imorgon så jag kan vara allert!

♥ God natt ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0