Rolig helg men även frustrerande

I fredags åkte Johan iväg med arbetskamraterna till Stockholm för att gå på julbord på Globen - fint ska det va! Själv passade jag på att åka till min kära Christin. Hon bjöd på smaskig mat som sköljdes ner med en flaska rött.
Från början hade vi planerat att vi skulle gå till ett studenthak som heter Flamman med det slutade med att vi hamnade på Hamlet och sedan gick vi vidare till Platens. Inget av ställena är något som jag brukar gå till när jag väl vistas på stan. Träffade på trevliga och goa tjejer som är vänner till Christin och vi gjorde att dansgolvet lyftes lite granna. Allt var hur trevlig som helst tills jag kom på att någon hade varit så fräck och stulit min plånbok ur min väska som jag hade hängandes på mig! Blir så besviken på mänskligheten ibland ;-( Jag fick panik och ringde och spärrade mitt kort direkt, men Johans kort kunde jag inte spärra eftersom jag inte hade hans kontonummer i huvudet... Spärrade det när jag kom hem. Och hem kom jag tack vare en go kille! På morgonen ringde jag polisen och anmälde stölden och tjugo minuter senare ringde de upp mig och sa att en kvinna hade hittat plånboken i Domkyrkoparken. Jävla as som kan vara så elak och ta folks grejer!!!!

Vi lekte lite med kameran och som tur var skedde det i början av kvällen ;)


Lilla Flippen fick va med på festen


Kittlar matte i nacken :)


Kommentarer
sundarii

(Försöker igen för 4 gången att skriva kommentar för det är fel på blogg.se)



Åh! Vad elakt! Fy fan! Önskar att jag kunde trolla så att den där människan blev strypt av sina egna underkläder. Vad skönt att någon ärlig kvinna hittade plånboken, fanns allt kvar i plånboken? Vad kusligt det vore kännas då någon annan har rotat genom din plånbok. Usch!

2010-12-07 @ 07:53:46
Anonym

Ja fy det var jätteotäckt och känns inte alls bra :-( Jag blev av med mitt nyinköpta busskort men alla andra kort fanns kvar fast de va i en enda röra... Jag hade väl typ 150 kr som självklart inte fanns med. Så sammanlagt blev jag av med typ 500 kr.

Jag fattar bara inte att man kan göra så ;-(

2010-12-07 @ 23:04:35
sundarii

Men kan man inte på nåt sätt spärra busskortet? Fy fan... Man ska ju få kunna ha sin plånbok i fred i sin väska utan att någon idiot ska sno det! Sänder dig massa styrkekramar.

2010-12-08 @ 08:22:17
Kecka

Nä, jag ringde till dem och frågade och det går bara spärra årskort. Fast jag har kortnumret till busskortet som blivit stulet! :mad: Så sjukt, men de vill ju tjäna pengar är klart...



Tack gumms! Jag ska köpa mig en ny plånbok för jag tänker bara på att den jag har har varit i en otäck människas händer :-(

2010-12-08 @ 12:35:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0