Tjohoo!

Idag har jag gått kvällspass på praktiken och det har gått bra. Jag har haft hand om två och en halv patient ;) Nejvars, den halva patienten tog jag som halv eftersom jag bara tog ansvar för den sista timmarna av kvällen. När man har ansvaret för patienterna ska man dela ut de läkemedel som de ska ha, göra kontroller, ha "koll" på hur de mår, se till att de har det bra och finnas till vid frågor eller för en liten pratstund. Sedan när nästa pass går på ska man rapportera hur dagen har tett sig för patienten och även bakgrundsfakta om patienten. Man pratar även om patienten med ansvarig läkare för att se till att vården blir bra.

Känns kul när man får ta lite mer ansvar!

Eftersom jag jobbade kväll var Johan snäll och hämtade mig så jag skulle slippa åka bussen när det är mörkt ute, han är omtänksam min lilla darling! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0