Greenpeace vs Jehovas vittnen

Om jag är intresserad av något ser jag till att ta reda på det jag vill veta, därför blir jag grymt förbannad och irriterad när det plingar på dörren och någon försöker pracka på mig något som jag inte vill!

Alla vet vi ju hur Jehovas vittnen fungerar, de kommer och plingar på och frågar om de får säga ett par ord. Ibland låter jag dem få säga sitt sen stänger jag dörren och ibland säger jag att jag inte är intresserad så jag slipper lyssna på deras prat.

För ett tag sedan plingade det på dörren och utanför stod det en kille från Greenpeace och jag hann knappt reagera på vem det var innan han började babbla på med sitt snack. När han väl var färdig så sa han att han tyckte att jag skulle bli medlem och då sa jag att jag kunde tänka på saken. Men då sa han att jag skulle bli medlem nu och inget annat. Det var ungefär som i filmer när de sätter in en fot så man inte kan stänga dörren och jag kände mig illa till mods. Tillslut sa jag att jag inte tänkte bli medlem sen stängde jag dörren framför näsan på honom.

Greenpeace har nu intagit gatan utanför skolan så varje gång man går där hoppar de på en och pratar om klimatmötet som blev ett fiasko. Jag säger att jag inte har tid för jag ska på en föreläsning och då ställer han sig framför mig och backar samtidigt som jag går mot honom och han låter mig inte vara ifred. Så går han ända tills jag kommer till dörrarna.... Nästa gång jag går där kommer samma kille fram och jag säger direkt att "jag har redan pratat med dig!" Då frågar fanskapet vad vi sa och kom fram till!

JAG AVSKYR DESSA MÄNNISKOR!!!!

Tror de på fullaste allvar att jag kommer gå med och bli medlem om de pratar till mig på det sättet?! Det får snarare motsatt effekt, hade jag en gång gillat dem så hade jag absolut inte gjort det efter deras sätt att bemöta mig och försöka pracka på mig deras åsikt.

Står puckot utanför skolan imorgon ska jag säga vad jag tycker och be honom klättra upp i ett träd så ska jag fälla fanskapet med honom i det!!!!!!!! Jag kan ju ta en tall eftersom det inte är ett hotat träd......


Kommentarer
sundarii

Jehovas vittnen ja, ogillar dem verkligen..

Green Peace är verkligen PÅ de oxå, förstår du nu att jag skulle ALDRIG palla med att jobba inom Green Peace värvare för jag vill inte att folk ska tänka så om mig som du gör med den där killen utanför skolan..

2010-03-07 @ 20:20:39
Tehå

Kan inte låta bli att kort kommentera det du skriver om Jehovas vittnen och deras hembesök.

Problemet är väl egentligen att du inte känner dem som kommer på besök. Om det var din granne som

knackade på och berättade en nyhet skulle det nog inte skapa något problem, eller hur? Vittnena vill bara inbjuda till samtal om livsåskådningsfrågor. Det är väl rätt mänskligt att utbyta tankar om livets djupare frågor. Det märks inte minst i bloggvärlden.

2010-03-08 @ 10:09:36
Kecka

Om jag har hört vad de har att säga flera gånger förut och inte är intresserad så spelar det ingen roll om jag känner dem eller inte. Märker man att en person inte är intresserad kanske man ska ge sig???

2010-03-08 @ 12:08:42
sundarii

TEHÅ: Jehovas är vridiga! De skyddar sina pedofiler! Och käftar man emot dem och ber dem dra någonstans där pepparn växer så noterar de ens adress och skriver upp det på deras samlingsplats och de kommer aldrig tillbaka på återbesök. Det är SANT. Det är därför de aldrig kommer till oss då min man har vridit och vänt på Jehovas egna ord så det slutade med att de blev knäckta, sen dess har de inte kommit till oss mer. Även min styvfar har knäckt dem så de har inte kommit till honom på FLERA ÅR. Jehovas är jäkligt jobbiga, och Kecka ska inte behöva känna sig obekväm i sitt eget hem!

2010-03-09 @ 10:24:54
Kecka

Tack!!!

2010-03-09 @ 14:18:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0