"semester" hos Helena

I söndags tog jag buss och tåg för att komma hem till Helena. Det tog ungefär 2 timmar från att Johan släppte av mig på stationen tills jag nådde Valdemarsvik där Helena stod på "stationen" och väntade på mig =0) Jag skulle vara två dagar på en förskola i Söderköping och då slog jag två flugor i en smäll och passade på att leka med Helena. Det händer ju aldrig att vi umgås någon längre tid. När hon är i Linköping far hon runt för att hinna hälsa på så många som möjligt och när vi varit hos henne har vi åkt hem dagen efter. Men nu stannade jag från söndag till onsdag och det var hur kul och mysigt som helst!

På måndagen när Helena hämtade upp mig styrde vi kosan till systemet och affären. Det inhandlades två flaskor rött och mat till grillning =0) Jag och Helena fixade en potatisgratäng och Fredrik fick vara grill master.



Man gick inte hungrig från det bordet! Jisses vad smarrig det blev. Kändes lite lyxigt att få dricka rödvin till maten en måndag. Hehe, det blev även vin resten av kvällen... Fniss! Helena fastnade med sina byxor i taggtråd så det blev hål i dem, lite rund under fötterna kan man säga. Många fniss och skratt blev det och Fredrik hade roligt åt oss =0)

Jag kom på att jag ville spela kort och frågade om de inte hade en kortlek. Man tager vad man haver!



Visst att blicken kan bli lite dimmig när man dricker rödvin men det var ingen risk att man missade vad det var på dessa kort!

När jag var på förskolan skulle barnen på utflykt och vi kom till en jättefin ekbacke som var full av vitsippor. Så vackert!



Jag hade så kul och det var verkligen jättemysigt att få umgås med Nena så det måste göras om inom snar framtid!

Puss på dig söta!


Kommentarer
sundarii

Det låter som att ni hade det hur gott som helst :)

2010-05-15 @ 10:18:56
Kecka

Ja det var verkligen superkul och härligt att få komma bort från allt ett tag! =0)

2010-05-15 @ 13:01:51
Helena

Hej gumman

Så kul att du lagt ut bilder på vår lilla semester hihi. Tack för de jätte roliga dagarna, det där måste vi göra om, kändes så skönt att kunna umgås utan att känna tidspress. Tack tack för senast, många stora kramar till dig ;o)

2010-05-16 @ 22:24:44
Kecka

Tack själv! Det var sååå skoj och avslappnade =0)

Massor med kramar tillbaka! ♥

2010-05-17 @ 19:05:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0