Praktiken

Allt går kanoners och jag lär mig en hel del. Känner att jag blivit duktig på att ge subcutana injektioner (ge en spruta i underhudsfettet) vilket känns skönt eftersom jag är livrädd när jag själv ska få sprutor och blir stucken. Jag vill inte bli stucken men jag kan gärna sticka andra ;) Jag har även blandat antibiotika dropp, spolat CVK:er (slang som går in i en central ven), delat läkemedel, pratat om jobbiga händelser med patienter, tagit blodprov osv. Känns riktigt bra och när nästa praktikperiod kommer igång kommer jag lära mig detso mer :)

Idag har jag pratat med en patient om dennes situation och tankar och vårt samtal filmades. Filmen ska tittas på med fyra andra studenter och så ska vi prata om vad som gjordes bra och mindre bra - nervigt!

Imorgon är jag "ledig" så då ska jag göra basgruppsarbetet som ska vara klart tills på onsdag. Måste även komma ihåg att ringa mag- och tarm!!! Glömmer det hela tiden ju!



Kommentarer
sundarii

Bli filmad?! Fy... Åh, nu minns jag vår Åbo-resa :-d

2010-10-07 @ 18:40:09
Kecka

Men fy, prata inte om den! Fy tusan vilken fjortis man var då. Kommer ihåg när jag skulle upp i sängen och råkade sparka till på din näsa :blush:

2010-10-07 @ 22:54:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0