Operation

I måndags och tisdags hade jag fältstudie på operation på Vrinnevisjukhuset. Första dagen fick jag en ljumskbråckoperation, en pungbråcksoperation och en operation där de tog bort en metastas. Jag har varit lite orolig för att jag skulle börja må dåligt och svimma, för när man väl börjar må dåligt går det väldigt snabbt. Men det gjorde jag inte, inte en enda gång :) Det var väldigt farscinerande men lite konstigt att se på när en människas hud och buk snittades upp. Andra dagen fick jag vara med på tre operationer där de opererade bort bitar av prostatan. Så jag har verkligen fått se många snoppar :P Jag fick sätta sond på en sövd patient och även hjälpa till att ventilera en patient som skulle bli tubad och duka fram alla instrument som skulle användas under operationerna.

Snygg va ;)

 

Nu ska jag sätta mig ner och försöka hitta alla artiklar jag behöver till min rapportskrivning - booring!


Kommentarer
sundarii

Men nej vilken häftig upplevelse! :-d Är riktigt stolt över dig, min fina vän :-)

2011-04-14 @ 12:07:28
Kecka

Ja verkligen! Tack söta du <3

2011-04-16 @ 13:08:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0