Rent hus

Idag har jag storstädat med stort S!! Bara köket ägnade jag fyra timmar till. Jag förbrukade nästan ett helt paket Svinto när jag gick lös på spisplattorna, ugnsgallret och diskbänken. När jag hade stått vid diskbänken i nästan en timme och fixat med ugnsgallret poppade en tanke upp: "Undra om det skulle vara skönare att ta med sig alla galler och sätta sig i badkaret och fixa med dem där?" men jag kom snabbt fram till att det nog inte skulle va så bra för hönan med dessa medel i vattnet.... så jag övergav den idén rätt snabbt. Skåpsluckor och kakel skurades och skåp rensades. Sedan blev det dammning överallt, städning av badrummet och slutligen dammsugning och skurning. Känner mig riktigt nöjd med mig själv nu när jag sitter här i soffan och det ömmar i min tumme efter all skurning.

Imorgon blir det att storstäda mig själv :) Ett långt bad med tvagning och hårinpackning, en vända med rakhyveln och sedan en insmörjning med brun utan sol.



Kommentarer
mamma

tar du mitt hus nu??;-)

2011-01-21 @ 09:35:29
Kecka

Nja, det vet jag inte. Men en fika tackar jag inte nej till :-)

2011-01-21 @ 14:58:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0