Grönska och bräk

Har det så mysigt och skönt här ute på landet! Vi har fått nya grannar, en flock med söta får. Nu har de dock fått flytta till en hage 100 meter bort eftersom de nästan var mer på vår tomt än i hagen :) De rackarna smet! Lammen är helt röda på ryggen efter att ha krupit under staketet som är målat med Falu rödfärg, så söta. I helgen smet en tacka ut och vågade sedan inte hoppa in i hagen igen så jag och Johan fick valla in den. Våra grannar får dock klagomål från Mix och Kasper - de är livrädda för dem! Hahaha, tackan som smet jagade Kasper runt tomten.

Jag jobbade dag på midsommar och sen dess har jag varit ledig, hur skönt som helst! Har myst och fixat lite i trädgården. Funderar på om jag ska odla lite rädisor, tror att de hinner bli klara innan sommarn är slut och de brukar inte vara så känsliga ifall de inte sköts hela tiden. Jag kommer ju inte vara i stugan hela tiden så de kommer få klara sig själva en del.

Har lite projekt på gång för att fixa lite i stugan. Ska se över det lite närmare den här veckan. Måste även måla utemöblerna och så fick vi ett lass med färg av bonden så stugan ska med målas om. Får nog lägga mitt projekt på is ett tag...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0