SJ

Jahopp, längre än till Sala verkar det inte som jag kommer... Ett tåg har tydligen kört med ett trasigt hjul så nu måste de kontrollera hela den sträckan för att se så det inte blivit någon skada på spåret! De gör det med hjälp av en dressin så det lär ju ta ett bra tag. Har redan stått still en timme och mer lär det ju bli, tyvärr. Sitter här och tröstar mig med en Cola zero och fryser lite smått. Stackars mig ;)

Men men man ska inte klaga eftersom det är bättre att de kontrollerar att allt är safe! Fast lite tråkigt är det allt. Tur att jag har med mig datorn så jag kan sysselsätta mig. På förra tåget satt jag och pluggade så det får väl bli lite mer av den varan - alltid något positivt.

Sala ser rätt öde ut för övrigt...

Pling! "Vi har fortfarande inte fått någon vidare information, men vi återkommer så fort vi vet något mer."

Snacka om att jag vill ha en vrakmåltid när jag kommer fram, fast det kommer väl inte bli förns efter kl: 22. Tror att de flesta kommer sova i stugan när jag kommer fram. Kanske skulle man skrika ett "Hallå! Nu är jag här" när jag kommer in men då blir jag nog inte så populär eftersom det sover ett par söta små töser då.

Kram och kyss så länge!

Sj

Boka platsbiljett och res, medan möjligeten ges.
Med vår järnväg vart du vill. Snart finns den inte till.

Tag en tripp med 2:a klass - gratis vatten, bruna dass.
Om du kommer fram i tid, så fröjda dig därvid.

SJ, SJ, gamle vän. Konstigt att du lever än.
Men du ser rätt krasslig ut. Snart hörs ditt sista tut.

Unna dig en kafferast. Det finns smörgåsar i plast.
Dom har rest i många mil, men ligger ändå kvar.

Snart går hela linjen tom. Banvallsgruset går i blom.
Sista loket hostar till och stannar och står still.

SJ, SJ, ...



Kommentarer
sundarii

Hoppas resan gick bra! Äsch, smsar dig istället för snabbare svar :-)

2011-03-07 @ 21:08:27
Kecka

Ja nu är jag framme! Har typ nada mottagning :-s

2011-03-07 @ 21:18:07
sundarii

Jo, märkte det då jag inte fick nåt svar :-P

2011-03-08 @ 18:21:19
Kecka

Fniss, men nu har det kommit fram :thumbup:

2011-03-09 @ 10:48:49
sundarii

100 år senare ja. Haha. Det verkar som att du njuter i stora lass :-d

2011-03-10 @ 11:09:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0