Torsdag

I morse släpade jag mig ur sängen för att sedan möta min grupp på US för att fixa det sista med vår rapport. Det är mest lite finlir kvar på den så det blev mycket prat om annat. Vår handledare är bara för rolig, idag skrattade jag så tårarna började rinna :) Hon kör med mycket ordvitsar: "Ett tag jobbade jag på patologen, men jag var inte likgiltig för det!" Haha, hon är verkligen helskön. Alla situationer och meningar som man kan klämma in en ordvits i gör hon det. Idag berättade hon att hon hade ett förflutet med bränder. Första förhöret var när hon var 7 år! Sedan började avdelningen som hon jobbade på brinna och hon var den sista som hade lämnat den så även då hamnade hon i förhör hos farbror blå :P Det som jag skrattade så mycket åt var när hon berättade om en personalfest som hon varit på. Alla skulle vara utklädda och hon valde att klä ut sig till en semla....! Haha, hon tog en papperssäck som hon drog över sig som en klänning, samlade ihop säcken längst ner och drog upp den till skrevet så hon blev rund och fin som en semla. Detta matchades med ett par vita strumpbyxor, bomull runt halsen och en hatt i papp. När hon var på festen skulle hon tända en cigg när någon plötsligt öppnar ett fönster och lågan på tändaren far iväg och får fatt i bomullen vilket leder till att hon blir en semla on fire! En gentleman slängde en gardin över henne så hon slocknade och till oss säger hon "Undra om han bar smoking...!" Hon får verkligen allt till att bli ordvitsar. Sedan berättade hon att det var många som tittade när hon satt på akuten som en utbränd semla med en höggravid arbetskamrat som var utklädd till en tjock clown :D

Efter plugget var det dags för gymmet och det gick kanoners idag! Tog tyngre på allt och det är jätteroligt när det går bra. När jag kom hem var jag hur hungrig som helst. Det fick bli quinoa med champinjoner, paprika, bacon, lök, vitlök och en dressing gjord på yoghurt. Det var riktigt gott!



Kommentarer
sundarii

Inte undra på att du trivs så himla bra på utbildningen! En bra handledare är viktig och en eloge till er handledare som får sina elever att skratta och trivas. :-d

2011-03-31 @ 18:52:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0