Hemmafru

Har fått ett uppsving på bakningen här hemma! Igår svirade jag ihop bröd och idag gjorde jag en rabarberpaj. I veckan ska jag göra mitt smaskiga bröd med tranbär i. Jag ska lägga ut receptet men nu orkar jag inte gå upp ur sängen för att hämta det ;) Den som väntar på något gott....






Supersmarrig rabarberpaj med knäckkänsla!

Recept Rabarberpaj
3-5 rabarber
1 msk potatismjöl
0,5 dl strösocker
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl strösocker
50 g smör
2 msk sirap

Skölj, ansa och skär rabarberna i små bitar. Lägg i formen. Blanda potatismjöl och socker och strö detta över rabarberna. Låt dra en stund. Blanda havregryn, mjöl och socker och strö över rabarberna. Skiva kallt smör och lägg på pajen. Ringla sirapen över.

Grädda i 30 min i 175 grader.

Servera med marsansås!


Kommentarer
sundarii

Flytta hem till mig NU! PÅ EN GÅNG! Glöm inte ingredienserna bara ;-)

2011-06-01 @ 10:27:12
Kecka

Hehehe, du skulle inte stå ut en vecka ;)

2011-06-01 @ 15:50:15
Anonym

Ser riktigt gott ut!

2011-06-03 @ 15:24:44
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Kecka

Ja, det var riktigt smaskigt!

2011-06-03 @ 22:00:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0