Dagens middag

Testade en ny maträtt idag - kasslergratäng. Det var jättegott så det kommer jag göra igen, dock kommer jag ändra lite i receptet.

Receptet ifall ni vill testa:
4 portioner

600 g kassler
1 gul lök
1 liten burk krossad ananas
4 dl grädde
0,5 burk tacosås
Riven ost

Gör så här:
Skär kasslern i bitar och lägg i en ugnsfast form. Skär löken i skivor och lägg ovanpå kasslern tillsammans med ananasen. Blanda grädden med tacosåsen och häll över kasslern. Strö riven ost över.

Grädda i 20 min i 200 grader. Servera med ris.

Ändringarna som jag kommer göra nästa gång är att jag kommer ta stark tacosås och vispa grädden lite så såsen blir lite tjockare.



Kommentarer
sundarii

Det bästa med recept är att man kan smyga in sin egen dos och smak ;-)

2011-11-29 @ 19:58:38
Kecka

Ja, eller hur! Jag brukar använda recept mest på inspiration. :-)

2011-11-29 @ 20:06:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0