Laxgryta

Gjorde en laxgryta höromdagen på den färska laxen som jag köpte och den blev jättegod! Så jag tänkte att jag ska dela med mig av receptet. Tyvärr blev det inget kort på rätten och så ska jag säga att receptet är taget från kokaihop.se med viss modifikation av mig.

Ingredienser
4 st laxfiléer
Dill
1 st purjolök
Smör
Cirka 1 dl hummerfond
4 dl vispgrädde
4 dl creme fraiche
1 st fiskbuljongtärning
Salt och peppar
Potatis

Gör så här
Finhacka purjolöken och fräs den i en klick smör. Tillsätt grädde, creme fraiche och hummerfond. Tillsätt buljongtärningen och koka ihop. Smaka av med salt och peppar. Skär laxen i tärningar och lägg den i såsen. Koka några minuter till laxen är klar. Tillsätt dillen och servera med kokt potatis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0