AKUT

Förra veckan hade vi "AKUT-dag" i skolan och vi fick träna på ABCDE, vilket står för Airway, Breathing, Circulation, Disability, Expose. Hur spännande, lärorikt och roligt som helst! Vi fick olika scenarion som vi skulle sätta oss in i och sedan turas om att vara sjuksköterska och patient.


Här hade jag varit med om en olycka och blivit fastspänd på en immobiliseringsbräda så jag inte riskerade att bli förlamad ;) Louice stabiliserade min nacke under hela momentet, fick höra att jag har ett tungt huvud och då kontrade jag med att det beror på att det rymmer så mycket fakta, fniss.



Kommentarer
sundarii

Tur att det bara är på lek :-)

2012-02-02 @ 17:01:49
Kecka

Ja fy, det är inget man vill vara med om :-s

2012-02-02 @ 21:02:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0