Passträning

Ja jävlar jag tror jag dog lite halvt idag! Jag testade nämligen underground för första gången idag och det var hur jobbigt som helst! Det kändes som hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig och att syret inte räckte till.

Campushallen beskriver underground som: Ett pass som kräver god kroppskontroll och stabilitet. Stationsbaserad träning med både redskap och egenkroppsövningar.

Idag började vi med fyra övningar. På den första skulle man krypa som soldater gör när de kryper under taggtråd om ni förstår vad jag menar. Medan man gjorde det skulle inte knäna nudda marken... På den andra skulle man gå ner i huksittande sedan resa sig och sparka med benet så högt upp man kunde. Den tredje är lite svår att förklara, man satt på huk med båda händerna framför sig i golvet, sedan tog man vänster ben och sträckte ut det åt höger framför höger ben samtidigt som man bara hade vänster hand och höger fot i golvet. Blev det förståeligt? Sen skulle man springa så fort som möjligt mellan två punkter.
Varje övning genomfördes i en minut direkt efter varandra så det blev fyra minuter intensivt sen fick man en minut vila och sedan på't igen. Totalt gjordes det fyra rundor.
Sedan skulle vi göra armhävningar och när man stod i ursprungsläget skulle man ta det ena benet och dra det under kroppen och sträcka ut det på motsatt sida samtidigt som man skulle slå till med handen på foten på den sidan som den sträcktes ut. Och när han visar hur vi ska göra säger han att vi ska göra 100 st!!! Jag klarade 50 med nöd och näppe.
Sedan skulle vi stå som när man går kräfta. Man skulle resa sig upp till brygga och sträcka ut den ena handen bakåt över huvudet så att bara en hand var i golvet. Detta skulle vi göra 60 gånger och jag klarade det men benen skakade i slutet ;)

Passet var på 45 minuter och det räckte gott och väl.

När jag kom hem var det verkligen gott med lunch.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0