På landet och myser

Nu var det verkligen länge sen jag skrev här på bloggen men det har varit fullt upp. Examen avslutades med regn men var hur bra som helst ändå. Så härligt att äntligen vara klar! Ska lägga ut lite bilder men det får bli när jag är hemma.

På jobbet går det bra. Börjar komma in i rutinerna nu och efter sommaren kommer jag vara proffs på centrala infarter och cytostatika.
Fick glädjande besked idag när jag pratade med chefen! Jag behöver inte söka något jobb till hösten för de vill ha mig på onkologens avdelning :D Perfekt! Och har jag tur kanske det blir en tjänst ledig på mottagningen sen så jag kan komma tillbaka dit.

Vi har varit ute i stugan sen examensdagen och det är så mysigt att vara här ute. Fåglar som kvittrar, får som bräker och en tupp som gal. Jag var precis över hos grannen och köpte ägg från deras höns. Mer ekologiskt kan det inte bli! De får gå fritt och sprätta och får inget konstigt i sin mat, precis som det ska va.

Älsklingen startar grillen nu, det blir laxfjäril, färskpotatis och romsås - mums



Kommentarer
Helena

2012-06-24 @ 20:09:31
Helena

Hej gumman, så underbart ni har det i stugan:-), jag skulle också vilja ha höns men man kan ju inte få allt. Det låter toppen med att det går bra på jobbet och att du har fortsatt jobb efter sommaren, grattis. Många sommarkramar Helena:cool:

2012-06-24 @ 20:14:30
Rebecka

Du får mygla in en lite kyckling till att börja med sen får du sakta öka på antalet ;) Det känns helt underbart att ha det fixat redan, slippa all nervositet på vart man kommer hamna!

Hoppas din jobbhelg gått bra och att tanterna o gubbarna varit snälla mot dig :)

Puss puss <3

2012-06-24 @ 21:46:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0