Babyboom

Mamma ringde i panik i förrgår. Hennes katt hade fått kattungar och fött på vinden i vedbon i en trasig kartong. Det hade resulterat i att kattungarna en efter en hade ramlat ner från vinden rakt ner i vedhögen! Katten hade kommit och skrikit efter mamma och bett om hjälp stackarn. Mamma fick gräva bort hur många vedträn som helst innan hon fick fatt i alla. En var redan död och en var påväg att dö när hon ringde. Kattmamman var i panik och lät inte bebisarna tutta så jag kastade mig i bilen och åkte och köpte ersättning till dem. Tyvärr hade den svaga dött när jag kom. Tack vare att vi fick i dem mjölk klarade sig de andra.
Imorse vaknade jag av att mobilen ringde och det var en hysterisk Isolde. En av de tre som klarat sig hade dött under natten och hon var förstås jätteledsen :( Troligtvis hade den någon skada sen fallet.
Nu finns det alltså bara två kvar utav fem. Den ena är jättepigg medan den andra är lite tröttare så vi får se hur det går.

Fick mess av Helena förut och nu har hennes raring fått sina bebisar. Fyra stycken och alla verkar må bra tror jag. Tur att det går bra för henne i alla fall!



Kommentarer
sundarii

Stackars småttingar... ;-(

2012-06-02 @ 20:14:15
Kecka

Ja eller hur. Och nu har en till dött så nu är det bara den mörka kvar ;-( Den har varit stark hela tiden så hoppas den klara sig.

2012-06-03 @ 22:19:06
sundarii

Få inte mig att börja böla..... :(

2012-06-04 @ 16:55:02
Kecka

Skitjobbigt juh. Så himla tragiskt att hon valde att föda dem på ett så fel ställe :-s

2012-06-04 @ 22:19:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0