Nya tag

Nu är det dags att ta tag i träningen igen efter ett litet uppehåll. Har känt att jag inte riktigt hunnit med att träna så här på sluttampen av utbildningen. Avverkade tre kilometer på löpbandet och mixade gång i uppförsbacke och joggning. Sedan körde jag slut på benen med ett benpass. Idag har jag en härlig träningsvärk som jag saknat, det känns ju att man har gjort något bra.
Kosten har väl inte heller varit den bästa, hrm. Har planerat veckans måltider och ska åka och handla imorgon. Nu blir det mindre kolhydrater för min del. Försöker även vänja mig av med mitt mjölkberoende eftersom det är en stor kaloritjuv i min vardag. Hädan efter blir det bara mjölk till frukostgröten och när jag dricker te.
För att lyckas är planering A och O, så nu blir det typ ett kostschema och träningsschema för att se hur det känns.

Igår testade jag att göra en milkshake utan mjölk ;) Hur god som helst och perfekt efter träningen. Blev en sån istället för lunch idag eftersom det blev en sen frukost.

Detta hade jag i:
150 g frysta bär
1,5 dl grekisk yoghurt (hade det hemma så därför fick det bli det, nästa gång blir det kesella istället)
2 dl proteinpulver
7 dl vatten

Mixa pulvret med 2 dl vatten. Ha sedan i bären och mixa ihop. Späd med resten av vattnet och tillsätt yoghurten. Mixa tills det blir fluffigt. Häll upp i ett stort glas med is och njut!

(Detta blir totalt cirka 13 dl och räcker till två stora shakes)

 



Kommentarer
Karro

Kesella är bäst! Billigast är den på Lidl med :thumbup:

Men jag hoppas att du inte brukar ja MJÖL i dina shakes, låter lite törrt. Heheh!

2012-05-13 @ 22:48:49
Kecka

Aaahahaha, hoppla. Nae mjööölk så klart, redigerar

Då ska jag kvista iväg till Lidl och plundra deras lager :D

2012-05-14 @ 12:34:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0