Ord från djupet

Sitter här i soffan och bara är, det är då jag börjar tänka på min resa som jag gjort de senaste fem åren. För fem år sedan var jag i en svacka, jag hade fått reda på att jag har en livslång sjukdom och jag genomgick även en misslyckad ryggoperation. Detta sänkte mig och jag var nära botten. Nästan varje dag blir jag påmind av min sjukdom och min missbildade ryggrad. Människor ser mig som en tuff tjej med skinn på näsan men även jag tappar taget ibland. Ibland känns det som att folk i min närhet inte tänker på det utan kan vara lite väl hårda mot mig. Jag ska behandla andra väl men eftersom jag är så tuff behöver de inte behandla mig som de själva vill bli behandlade. Denna period som jag gick igenom slutade med att jag gick upp runt tre på eftermiddagen och skyndade mig med att fixa allt hemma för att det inte skulle märkas att jag sov bort dagarna. Det gick dagar utan att jag gick ut.

Tillslut kom jag på att jag ville bli sjuksköterska. Jag kollade upp hur jag skulle göra för att komma in på programmet och började sedan på folkhögskola för att läsa upp mina betyg. Jag kämpade på och fick högsta betyg i alla ämnen. Sökte in till sjuksköterskeprogrammet och kom in och mitt självförtroende fick ett litet lyft. Nu sitter jag här och tar examen om en månad och har fortfarande inte det där riktiga självförtroendet fast jag borde vara hur stolt som helst över mig själv. Men vem vet, det kanske söker upp mig.

Ta inte människor för givet

 



Kommentarer
Heidi

Kära Rebecka fick tårar i ögonen när jag läste detta. Du ska veta hur mkt jag beundrar dig! Jag är sååå stolt över dig! Kramar din vän för alltid :)

2012-05-09 @ 17:06:35
sundarii

Rebecka. Kom hit med Bengt och så ska jag få äran att slå dig lite. DU är suverän tjej. Helt otroligt att du klarar av tentorna och alla dessa lektioner. Du är envis och jäkligt fin människa. Du har tålamod, självfallet tryter det ibland men du har kämpat och se på dig själv idag. Du tränar, du lever unt och du är snart en sjuksköterska. Om du står och tittar runt folket från Rydsskolan, gänget som vi var tillsammans med, vem har kommit längst i livet? Jo, DU. Jag beundrar dig, precis som Heidi, du är en fantastiskt tjej. Du har kommit jäkligt långt i livet. Du lever det liv som jag önskar - att veta vad fan jag vill jobba inom i.



Älskar dig.

2012-05-09 @ 18:16:21
sundarii

Och du bevisar för alla med dålig självkänsla/självförtroende att de kan klara studierna så länge man har tålamod och envishet.

2012-05-09 @ 18:19:05
Kecka

Tack tjejer, det värmer <3

2012-05-09 @ 20:12:40
Karro

Men självförtroendet tror jag kommer när vi börjat jobba och kommer in i det och inser att: fasen, vi är bra på det vi gör!

Vi har kämpat ihop med blod, svett, tandgnissel och tårar och det är jag så stolt över. För utan dig hade jag inte klarat det tror jag, du är en av dom smartaste jag vet. Vi har lyft varandra och klarat det. VI ÄR FAN BRA PULLAN!!!! Kolla bara på idag, det är din förtjänst att hela arbetet ser så perfekt ut, för du är DUKTIG på det du gör. Fan jag framstår som en första generationens invandrare bredvid dig när det gäller typ svenskan ;-P

PUSS

2012-05-09 @ 20:22:06
Kecka

Jo, så är det nog Karro. Du är bara så himla go, du har betytt hur mycket som helst för mig under utbildningen! Jag tror inte jag hade klarat den utan dig heller.



Fniss, ja svenska kan jag men vilken tur att du är proffs på designdelen ;) Vi kompletterar nog varann rätt bra du och jag.

Puss



Vilken tur att jag har så fina vänner!!! :love:

2012-05-09 @ 23:08:32
sundarii

Tänkte faktiskt skriva att du hade Karro vid din sida, och att du fann en vän för livet som vet PRECIS hur jävla jobbigt utbildningen är/var. et va nog meningen att ni två hamnade på samma klass, för ert personkemi klickade så bra. Utan varandra så hade utbildningen nog varit värre. Antagligen.



Ni är supergirls! :thumbup: Nu sa jag ut och springa :cool:

2012-05-10 @ 13:42:28
Anonym

hej hej wow vad fint skrivet.det kom verkligen från ditt hjärta..visa saker känner man igen ,men du bröt isen å kom vidare...heja bästa becka <3:love:

jag är glad att få vara en del i er familj

kram sandra

2012-05-11 @ 21:45:26
sandra

hej hej gör ett nytt försök att skriva här;)

men wow wow vad fint skrivet det kommer verkligen från hjärtat,känner igen vissa saker ,du är en av dom som bröt isen å kom upp och chansar och du vann så heja heja becka,är glad att jag får vara en del av familjen:love:

2012-05-11 @ 22:13:54
sandra

oj nu kom det fram skumnt haha;-P

2012-05-11 @ 22:14:44
Kecka

Gullig du är Sandra. Tack så mycket!

Kram

2012-05-11 @ 22:43:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0