September + Höst = sant

För första gången sedan jag var barn längtar jag till vintern, men det beror ju inte på själva vintern i sig utan för att jag kommer närmare till att få träffa bebis. Som för övrigt kör gymnastik i magen just nu <3

Var hos min läkare på kvinnohälsan i veckan som var. Vi pratade lite om förlossningen och hur det går med min ryggvärk. Har ju även varit på sjukhuset och träffat en narkosläkare för att prata om bedövning så min rygg pallar med en vaginal förlossning. Planen är att om jag kommer in med värkar och har börjat öppna mig så ska de inte skicka hem mig igen utan jag får stanna kvar så att jag säkert hinner få en epidural. Det känns jätteskönt! De ska även planera in ett besök på förlossningen när jag har nått BF och göra en undersökning bara för att se status på eventuell igångsättning. Det känns så skönt att de tar mina ryggproblem på allvar.
Ryggen värker och så har jag börjat få ont i höfterna, går som en vaggande anka ibland. Balansen är inte heller riktigt med mig så jag har en tendens att fara ut mot sidorna när jag går. Min läkare frågade om det inte är dags för sjukskrivning men jag vill försöka ett tag till. Men går det inte så var han noga med att jag skulle höra av mig på en gång så det inte blir för mycket för mig. Han påpekade även för mig att det kan bli aktuellt med igångsättning innan BF ifall ryggsmärtorna blir för jobbiga. Hoppas verkligen att det inte kommer bli nödvändigt.

Igår rensade jag ur mina garderober. Så i den ena har jag proppat in alla kläder som inte passar längre och i den andra är det lite finare ordning på de kläder som jag kan ha. Skönt att slippa rota runt efter passande kläder varje gång.
Fixade även med en present till Helena som jag hoppas hon kommer bli glad över.

Idag blir det ett kvällspass på Onken, så det blir nog bara lite slapp i soffan innan jag åker dit.







Kommentarer
Stolta hönan Sundarii

Fina du!!! ♥
Så skönt att mvc tar väl hand om dig.

2013-09-03 @ 17:38:44
Rebecka

<3

2013-09-04 @ 14:48:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0