Veckan som gått

Satt och surfade runt och tittade på fina babyfiltar för ett tag sedan. Hittade en jättefin så jag beställde garn till den på en gång, Alpackagarn. Fick hem det i fredags och det är hur mjukt som helst, mysigt. Det är inte behandlat med en massa kemiska ämnen och det färgas med naturliga ämnen. Det tyckte jag lät bra när det är en liten som ska ha den... Mina katter tycker också om garnet! Jag känner knappt något när jag luktar på det men det gör dem - sniff sniff, åh kurrrrrr! Ja ni förstår nog.

Det är inte bra att sitta och slösurfa, jag har även köpt en olja som ska vara för att förebygga bristningar. Nu tror ju inte jag så mycket på att en olja kan motverka bristningar men däremot kan det inte skada om man smörjer sig ordentligt. Smörjer jag mig inte så kliar det satan på magen så varför inte unna sig en lite finare olja ;) Tydligen ska även Victoria Beckham ha använt den oljan när hon varit gravid.

Svärmor kom i tisdags och hjälpte mig att få klart bebisrummet. Lägger upp för- och efterbilder sen.

I onsdags kom Helena och Manfred till mig. Vi gick en sväng på stan, fikade, pratade, skvallrade, ringde giftcentralen eftersom Manfred tyckte att det var en bra idé att smaka på min skvätt iväg blomma vilket resulterade i en allergisk reaktion (han mår bra, dock ett rött öga och utslag), ritade av mönster på babykläder och massa mer. Sååå himla mysigt <3

Har jobbat 50 procent den här veckan och det går bra. Jag har ont ändå men det funkar, så tur att jag fick gå ner i tid. Skickade även in ansökan om gravpenning och hoppas att den ska gå igenom utan en massa strul.

Igår tog Johan med mig till Stockholm för lite shopping och sedan blev det musikal - Rock of Ages. Den var riktigt bra och man skrattade gott.
De har ju lite större HM butik mot vad vi har så jag passade på att titta på vad de hade för utbud på mammakläder. Hittade tre par byxor som jag köpte men som vanligt hittade jag ingen tröja eller topp som föll mig i smaken. Alla mammatoppar ser så töntiga ut eller så ska man se ut som ett mysmongo...

Summa summarum så har jag haft en toppenvecka!

















Kommentarer
Sundarii

Mysplutta ♥

2013-09-22 @ 17:26:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0