Soffnötning

Fick ett mail från Libero där det står att man inte ska ha dåligt samvete för att man nöter soffan. Det var faktiskt riktigt skönt att läsa eftersom det känns som att det är precis det jag gör! Men idag har Isabella sovit ganska bra och lite längre stunder så jag har hunnit med att städa lite, lägga nerbajsade kläder i blöt och köra en maskin tvätt. Föresten är det någon som har tips på hur man får bort de där riktigt gula bajsfläckarna?! Funderar på att testa Vanich eller vad det heter. Ja, sånt här är vad man funderar på som nybliven mamma.

Idag fick jag hem en sybok som jag beställt och jag är kär! Väldigt bra innehåll och bra förklaringar vad jag hittills sett. Kul att lära sig lite mer om sömnad så jag kan sy ännu finare grejer.

Katterna har tyckt att Isabella är lite läskig men det har vänt för nu vill de gärna sova nära henne, sötnosarna. Fast om hon skriker drar de öronen åt sig och går om hon inte slutar. Mix tror att spjälsängen är hans vilket inte är fallet. Så det blir en "utskällning" om dagen ungefär, men han lär sig nog snart.

Sköterskan på BVC idag sa att min lilla tjej verkar vara äldre än vad hon är eftersom hon är så duktig på att lyfta huvudet och följa föremål med blicken. Och då är det ju klart att man blir stolt.

Favorit sovplatsen <3








Söta tassar












Kommentarer
sundarii

Jag kan varmt rekommendera Vandish (rosa burken) gel! Häll lite gel på fläcken och låt det verka ngr minuter och sen i tvättmaskinen. Vågar dock inte säga hur det blir med 40 grader då jag tvättar alla olyckor i 60 eller 95 grader. Underkläder asså. Vore nåt om jag kunde tvätta bort alla trafikolyckor ;-)

2014-02-11 @ 08:25:26
Lina

Vanish är det enda som funkar hyfsat. Vi kör med pulver här hemma. Förbehandla fläcken och så en skvätt i maskinen.

2014-02-19 @ 21:35:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0