Isabella <3

Den 7 januari klockan 20.56 kom vår efterlängtade dotter till världen.

Jag började få värkar kl. 04 och vi åkte in till sjukhuset 10.30 och då var jag öppen 3-4 cm och tappen var det 1 cm kvar på. Vid klockan 14 ville de ge mig EDA:n pga mina ryggproblem så då sattes den. Lokalbedövningen gjorde verkligen skitont och oturligt nog kom EDA:n mot en nervrot som gjorde att det kändes som att blixtrar strålande genom mitt högra ben. Tyvärr var det bara att göra om det och sticka på ett annat ställe. Nu blev det perfekt och jag kände inte värkarna ett dugg. Jag fick värkstimulerande dropp eftersom EDA:n gjorde att värkarna avtog lite. När de värkarna som känns mer neråt och bakåt började det göra ont igen. Sen gick allt fort! Från kl. 18 till 20 öppnade jag mig från 4 till 10 cm och det var dags att börja krysta.

Jag visste att det skulle göra ont såklart men det här var verkligen något i hästväg! Trodde jag skulle gå i två bitar och det har nästan avskräckt mig från att skaffa fler barn :-( Man märker hur olika det är för olika personer.
Jag sprack 4 cm och blödde en del från livmodern efteråt annars gick det bra.

Vi fick stanna kvar på special-BB två dagar för att hålla koll på Isabellas blodsocker eftersom jag hade graviditetsdiabetes. Andra dagen reagerade barnmorskan på att hon var lite gul så de tog ett prov som visade att hon hade gulsot. Vi fick åka hem ändå men fick åka in dagen efter för att kolla så att det inte blev värre.
Tyvärr hade värdet stigit så vi fick läggas in igen och hon fick sola. Efter två dagar var värdet bättre och vi fick äntligen åka hem.

Nu har det gått tre veckor och vi börjar lära känna varandra och allt är så fantastiskt!

I början hade jag så fruktansvärt ont i brösten eftersom jag hade mjölk till typ ett helt kompani, jag kunde pumpa ut 200 ml efter att hon hade ätit... men nu har det stabiliserat sig och det är bättre.





























Kommentarer
sundarii

Supergrattiiiiis!
Kommer på en gång så fort mina barn blivit snorfria! (Jag kanske är löjlig men jag aktar mig för bebisar när det råder förkylningar kring mig för jag vill verkligen inte vara den ansvarige om bebis får RS-virus)

Isabella är jättefin och jag längtar efter att få träffa er! ♥♥♥

2014-01-28 @ 22:31:07
Rebecka

Tack gumman <3 Du är så välkommen och jag är tacksam för att du tänker som du gör angående RS - viruset.

Kramis

2014-01-29 @ 21:19:07
Heidi

Vad kul att läsa din historia. Åh vilka fina bilder på Isabella ♡♥

2014-02-04 @ 22:14:17
Rebecka

Tack! Svårt att veta hur detaljerat man ska skriva ;)
Puss puss

2014-02-06 @ 21:20:32
URL: http://keckas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0