Helgen

I fredags var vi på 2-månaderskontroll och tösen fick godkänt med bravur :) Läkaren kände igenom henne, kollade höfterna, lyssnade på hjärta och lungor, om hon söker ögonkontakt och även ger svarsleende. Hon har blivit väldigt stark, kan hålla upp huvudet ganska länge när hon ligger på mage och står ganska bra i knäet. Har även börjat försöka prata och kommit på att hon kan göra andra ljud.

Vikt: 6150 g
Längd: 61.1
Huvudomfång: 39.8

Efter BVC gick vi till Kristina och fikade. Johan skulle på after work så vi stannade kvar hos Kristina hela kvällen. Jag blev bjuden på jättegod mat som Gassan lagade: grillad kyckling med bulgur, hummus och sallad. Inte så pjåkigt att ha en man som är kock :)
Kvällen avslutades med att titta på Let's Dance och jag säger då det att rätt person åkte ut, Emma dansade som att hon har två ihopsydda högerfötter och en säck potatis bak i trosan ;) Patrik går inte av för hackor han heller så det borde väl vara hans tur nästa vecka om inte ett mirakel inträffar och han helt plötsligt lär sig dansa.

Tittar på Let's Dance


Testade Maximilians gunga...



Stor tjej


I går väcktes jag av att Isabella kaskadkräktes på mig och i sängen, hon som aldrig kräks. Under dagen kräktes hon flera gånger och var så trött så hon sov mest hela tiden :( På kvällen hade hon feber så jag ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka till barnakuten med henne eftersom hon är så liten. De tog urinprov, blodprov och så läkarundersökning. De hittade inget som var knas så vi fick som tur var åka hem. Stackars lilla tjejen. Hon har inte kräkts sen igår och febern har gått ner så det känns ju skönt.





Kommentarer
sundarii

Så stor sötnosen blivit! Nästa vecka är det troligen sista veckan för mig på iris hadar så förhoppningsvis så kan jag komma och hälsa på veckan därpå! Saknar dig och längtar efter att få mysa med Isabella ♥

Svar: Jag vet, hon växer så det knakar! Vi ser fram emot ditt besök ♡♡♡
Kecka

2014-03-09 @ 13:22:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0